Bitterfitta

Herregud, det är inte kul. Jag och K har inte varit bittra eller tjuriga på hur länge som helst. Men idag är vi det.
Allting känns verkligen hur tungt och jobbigt som helst.

K ville likna oss vid bittermandlar. Jag skulle förmodligen hellre säga bitterfittor. Att lägga ut en bild på en sådan känns dock lite för vulgärt, hur det nu ser ut. Men jag vägrar tro att jag är något som liknar en nöt. Så jag väljer att säga att jag är sur som en citron: Jag är sur som en citron.

image60image61

Det känns som att alla, verkligen alla har flyt utom jag. Allting går neråt just nu, och det känns mer än jobbigt. Fram tills idag har jag älskat mitt bekymmerslösa, fria, lättsamma och roliga liv ett tag. Men allvarligt talat, just nu vill jag helst bara ha en betryggande röst, en famn att krypa upp i, trygghet. Men jag hoppas att imorgon är en bättre dag, med en bättre feeling och att jag återigen går runt med ett leende på läpparna.

Idag känner jag mest för att bara boka den där enkelbiljetten till Bangkok. Helst med avresedatum om 3 dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0