Rutiner

När allt helt plötsligt har blivit lite snurrigt och man vaknar på morgonen och inte ens har koll på vad man själv heter så faller liksom alla rutiner. Och hur underbart det än är att tankar kretsar kring någon annan än sig själv så är jag en rutinmänniska.
Och alla mina rutiner har fallit samman.

I natt sov jag nästan tolv timmar, vaknade 10.30 och på något sätt är liksom hela dagen förstörd då. Jag har fortfarande inte kommit igång än.

Mitt jobb är helt OK nu på sommaren när det är mycket folk och tiden går fort, men jag blir galen av att jobba dessa oregelbundna tider vilka innebär att man vissa dagar börjar kl. 14-15 på eftermiddagen. Det funkar inte för mig. Jag vill gå upp på morgonen, ha en uppgift och komma hem på eftermiddagen. Att gå och vänta på att börja jobba kl. 14 gör mig trött, seg och allmänt ineffektiv.

& är det något vi inte gillar, så är det ineffektivitet, gott folk.
Men ibland måste man få tillåta sig själv att vara lite snurrig, för tro mig, det kommer komma en vardag också!

Nu ska jag fixa något att äta, för om en och en halv timme ska jag jobba. Huuh.. ; )



Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0