Starkare och starkare

Man kan välja ganska väl hur man väljer att se på det,
men jag försöker se det som att jag håller på att blir starkare.
Jag håller på att lära mig att jag är bra som jag är, jag duger,
och jag är inte beroende av någon annan.

Ad astra per aspera - mot stjärnorna genom svårigheter
för vad är vi om det inte gör ont ibland?
vad blir vi utan att kämpa?
hur känner vi igen framgång om vi aldrig mött motgång?

& allvarligt talat, det gör inte speciellt ont längre.
det känns bara väldigt, väldigt ensamt...



Att bestämma sig och försöka intala sig själv och sin hjärna att allting är bra är faktiskt underskattat.
Le mot världen och världen kommer att le tillbaka!


Moralkakor & djupa tankar såhär på kvällskvisten.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha vad trist, själv körde jag på en kornblå klänning på studenten;)

2008-04-18 @ 10:56:20
URL: http://linaida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0