Helst av allt

image79Helst av allt skulle jag vilja skriva en bok.
Skriva en bok, och inte göra något annat.
Ingetning av någon större vikt iallafall.

Om det vore så skulle jag sitta här nu och kika ut genom fönstret.
En latte i handen skulle jag också ha,
Jag skulle sitta här med min latte och gotta mig i personerna i bokens liv.
Inte bry mig ett skit om den verkliga världen.

Och i min bok existerar ingen ångest, ensamhet eller tvivel.
Inte heller något regn.
I min bok finns bara lycka.
Latte, solsken och lycka.

I boken finns en kille.
Han är helt perfekt.
Eller ja, inte helt perfekt, för det är ju ingen.
Men han är så nära perfekt man kan komma.
Hans ögon är nästan svarta, men hans hår är guldbrunt.¨
Hans röst är mjuk som sammet.

En dag ska jag börja skriva en bok.
Just nu ska jag gå och göra mig en latte och sitta och kika ut genom fönstret.

Kommentarer
Postat av: K

william är hans namn,
han kallas wille.

och hans namn gör att ditt hjärta skuttar till av hopp och glädje.

2008-05-12 @ 17:24:36
URL: http://kristinilini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0