Bakfylleångest av hemmahelg

image33 Vs.image32


Efter en helg av enbart jobb och hemma-aktiviteter inser man att det nog slinkit ner lite för mycket av det goda. Och då pratar jag inte om drinkar och vin, gott folk. Nej, jag pratar om alla ensamma, sorgliga stackares enda roliga aktivitet när TV-utbudet tryter och bloggarna inte håller måttet. Ätandet!!!

För jag hoppas, och tror, inte att jag är ensam om det.  När jag inte har något att göra, så äter jag. Och vissa kanske håller sig till frukt och nötter, fine för dem. Men jag kan inte det. Det finns inget nöje i det. Ju högre fetthalt och ju kaloririkare - desto bättre! Pizza, chips, ostbågar, godis, chocklad - you name it! Äta onyttigt är helt enkelt min favoritssysselsättning när det inte finns, eller inte finns ork till, annat att göra.

Och någonstans sådär på söndagkvällen när det börjar närma sig måndag kommer den där ångesten smygande. Först i form av mätthet, sedan övergår den till illamående. Ångesten sprider sig i kroppen, och ja mina vänner, den kan absolut jämföras med bakfylleångest av värsta sort.

Bakfylleångest på en hemmahelg, var är världen på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0